Wednesday 16 August 2023

VITAMIN E SHAKLEE



Alhamdulillah, syukur pada Allah atas segala nikmat yang kita terima, setinggi tinggi anugerah Allah adalah Iman dan Islam,  anugerah Allah yang tidak ternilai adalah kesihatan yang baik. 

Untuk itu bagi memastikan anugerah dan amanah ini terpelihara kita perlu tahu apa yang sepatutnya kita makan dan lakukan perkara perkara yang menyebabkan kita sihat bertenaga sehingga akhir usia kita. 

Shaklee mempunyai rangkaian makanan tambahan yang telah melalui ujian klinikal terhadap manusian dan ujian bahan mentah yang memastikan produk itu selamat dan berkesan serta memberi impak yang maksimum kepada pengguna, Malah Shaklee membelanjakan jutaan USD untuk R & D. 

Antara vitamin yang shaklee keluarkan adalah vitamin E plus Selenium. Bahan ya terdiri daripada Vita E complex shaklee :

dibuat dr mnyak soya organik, mnyak biji gandum, ekstrak  d-alpha tocopheryl,  d-alpha tocopherol , digabung dgn 8 jnis vita e  (alpha, beta, gamma,  delta). Vitamin e yg pling lngkap di pasaran. 

organik, bukan sintetik (simbol d pd botol) 
 1 softgel vita e (400iu) mngandungi 
 1 kg benih gndum
 500ml mnyak  safflower 
 8kg bayam 
 500g badam 
 diperkaya dgn  10mg selenium semulajadi (bantu tubuh serap vitamin e dgn lbih baik) 

diperkaya dgn grape seed extract 

20x lebih mnfaat dr vitamin e
50x lebih brkuasa dr vitamin c




Fungsi vitamin E, banyak dikaitkan dengan antioksida menghalang kerosakan sel dan memelihara jantung, kulit sihat, meningkatkan jumlah oksigen yang boleh digunakan oleh otot dan tisu-tisu. 

Memelihara otot jantung dan saluran arteri dari mengeras dan mengurangkan pengoksidaan asid asid lemak dalam darah. Vitamin E perlu ada sekali dengan mineral  Salenium

Vitamin E wujud secara semula jadi dalam makanan tertentu, termasuk biji, kacang, beberapa sayur-sayuran, dan beberapa produk yang diperkaya. Anda juga boleh mengambilnya sebagai makanan tambahan.

Ia memainkan banyak peranan dalam badan anda. Ia mungkin paling terkenal dengan kesan antioksidannya, melindungi sel anda daripada kerosakan oksidatif dengan meneutralkan molekul berbahaya yang dipanggil radikal bebas. Selain itu, ia diperlukan untuk fungsi imun yang betul dan isyarat selular.

Vitamin E mampu meningkatkan kemampuan sistem reproduktif, menurut kajian klinikal pada tahun 1924, mendapati vitamin E mampu memulihkan kemampuan reproduktif, para lelaki yang mengambil 600IU - 800IU vitamin E, mampu meningkatkan kiraan seperma mereka. 




VITAMIN E UNTUK KULIT CANTIK 

Ambil beberapa titisan minyak vitamin E dan gosokkannya dengan lembut pada bahagian kulit yang terkena selaran matahari (sunburn).

Menurut kajian Perubatan Dalaman, vitamin E adalah antioksidan berkuasa yang meneutralkan kesan radikal bebas yang disebabkan oleh radiasi ultraviolet, dengan itu memudarkan selaran matahari.

Vitamin E menjadikan saraf lebih kuat dan membantu dalam menyuburkan kulit anda dari dalaman dan luaran. 




VITAMIN E UNTUK STABILKAN TEKANAN DARAH DAN MEMBANTU KESIHATAN  JANTUNG 

Sesetengah kajian juga menunjukkan bahawa mengambil vitamin E dengan suplemen omega-3 boleh mengurangkan tahap LDL dan trigliserida pada orang yang mengalami sindrom metabolik — sekumpulan keadaan, termasuk tahap lemak darah tinggi, yang meningkatkan risiko penyakit jantung dan keadaan kesihatan yang lain.

Melindungi salur darah: Vitamin E sebagai antioksidan meneutralkan radikal bebas berbahaya, mengurangkan risiko saluran darah tersumbat: Vitamin E mengurangkan keradangan dalam salur darah dengan mengawal aliran darah: Vitamin E Mencegah plak dan pembentukan darah beku pada salur darah. 

Vitamin E untuk antioksida dan anti keradangan
Tubuh memerlukan vitamin E untuk membantu sistem kekebalan tubuh terhadap virus dan bakteria. Vitamin ini juga penting dalam pembentukan sel darah merah dan ia membantu tubuh menggunakan vitamin K. 


Sel dalam tubuh menggunakan vitamin E untuk berhubung antara satu sama lain dan menjalankan pelbagai fungsi penting.

Anda mungkin mendapat cukup kandungan vitamin E dari makanan harian. Namun, jika tubuh anda kekurangan vitamin ini ia mungkin mendatangkan masalah yang serius. Tubuh memerlukan lemak untuk menyerap vitamin ini, jadi bagi individu yang mempunyai masalah pencernaan mungkin tidak mendapat apa yang diperlukan. Ia sekali gus boleh mendatangkan bahaya kepada sistem imun dan saraf serta mata.

Vitamin ini bekerja dengan melindungi sel-sel tubuh dari kerosakan akibat stress dan terdedah oleh radikal bebas serta kekurangan zat esential. Oleh itu penting kita mengambil suppliment tambahan vitamin E dan C. 

Keistimewaan Vitamin E Shaklee
400IU vitamin E dari sumber semula jadi minyak kacang soya yang lebih mudah diserap oleh tubuh badan.
65mcg selenium untuk melengkapi aktiviti vitamin E bagi memberi fungsi optimum.

39.4mg Ekstrak Biji Anggur, mengandungi proantosianidin, sebatian yang mempunyai kandungan antioksida yang bagus. 

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...