Friday 14 April 2023

KURUS DENGAN CEPAT: NUTRISI TERPILIH

Rancang makanan kita

Kalau setiap hari kita makan lebih dari apa yang badan kita boleh bakar, makin bertimbun lah lemak badan kita tu,  makin hari makin gemuk tu kan. Dan kalau kita buat defisit kalori ni, setiap hari simpanan lemak kita tu akan dibakar, sampai lah kita dapat berat ideal kita.



Senaman workout


Sebenarnya bersenam / workout ni membantu 20% je untuk kita kuruskan badan. Ye 20 % je. Habis tu lagi 80% tu apa?? Of course pemakanan yang lagi 80% tu. Sebab tu ramai je orang yang tak bersenam boleh kurus. Tapi ramai je orang yang bersenam bertahun-tahun tapi tak kurus-kurus. 


Tukar Mainset kita


Pertama sekali, kena set betul-betul mind kita KENAPA nak kurus? Apa big why kita, yang akan buatkan kita bersemangat untuk kurus sihat dan capai berat aidel (BMI 18-25). Betulkan niat, sebab kalau kita bermula dengan niat yang betul, lagi senang dan jauh kita boleh pergi.


80% faktur pemakanan


Wajib awasi pengambilan Gula, nasi beras putih dan tepung gandum proses


Awasi juga gula tersembunyi, kuih muih


Makan mengikut sukatan suku suku separuh

Karbohidrat 1/4, Protien 1/4  sayur/ buah buahan 1/2


Kalau kita berjaya makan begini dan berjaya kurus apakah jaminan badan kita cukup nutrien penting.


OK kak Bib ada Kaedah yang lebih efisien dalam pengurusan berat badan Dan pemakanan untuk kurus lebih cepat


Kaedah Dan makanan yang terbukti selamat semulajadi Dan berkesan dalam erti kata sebenar. 


Set Menguruskan berat badan Shaklee



VIVIX


Bagaimana Resveratrol Bantu Untuk Kurus ??

Pengambilan resveratrol secara konsisten akan membantu tubuh kita menjadi kurus dengan cara :


Menghalang Hormon Estrogen.


Resveratrol akan menghalang atau menyekat pertambahan melampau hormon estrogen bagi lelaki dan wanita. Dengan erti kata lain, resveratrol akan membantu menyeimbangkan kadar estrogen yang bersesuaian dengan keperluan badan seseorang.


Ini kerana, kehadiran hormon estrogen yang tinggi akan menyebabkan badan menyimpan lemak berlebihan. Sebaliknya, apabila estrogen yang tidak diperlukan disekat atau dihalang, maka badan mula membina lebih banyak jisim otot.


Lagi banyak otot kat badan kita, maka metabolisma tubuh akan meningkat boleh menyebabkan lemak lapisan bawah kulit bertukar menjadi otot dan nampak kurus. 


Resveratrol adalah senyawa tumbuhan golongan polifenol yang memiliki efek antioksidan. Sebagai antioksidan, resveratrol dapat melindungi sel dari aktivitas radikal bebas. Radikal bebas dapat menyebabkan kerosakan sel dan meningkatkan risiko penyakit seperti kanser dan penyakit jantung.


Ada beberapa makanan yang menjadi sumber terbaik untuk resveratrol, termasuk wine, anggur, beberapa jenis buah beri, dan cokelat hitam. Pada anggur dan buah beri, resveratrol cenderung terkonsentrasi di bahagian kulit dan biji anggur dan buah-buah beri. Red wine juga cenderung tinggi resveratrol kerana dibuat melalui fermentasi anggur.




Sebagai zat antioksidan, resveratrol tentu dikaitkan dengan manfaat kesihatan. 


Untuk kurus resveratrol dapat mencegah akibat tingkah laku tidak aktif semasa tempoh tidak aktif, sama ada dari penyakit, perubahan jadual atau kecederaan. 


Intinya: Resveratrol dapat berfungsi untuk anda di dalam dan di luar gim dengan mencegah penurunan kesihatan metabolik (dan tisu seperti otot dan tulang) apabila tahap aktiviti minimum. Sifat pemeliharaan kepadatan tulang juga menunjukkan wanita kurang berisiko mendapat osteoporosis.



HERB LAX 


Walaupun kita membuang setiap hari tetapi dinding usus kita tidak dicuci menyebabkan penyerapan nutrisi terganggu: cth macam longkang rumah kita kalau tidak dicuci dinding longkang, ia boleh tersumbat dan aliran air sgt sedikit.

🍊 Kita akan kerap alami sakit kepala dan badan berangin.. Bagaimana? Toksin yg hasil dari makanan yang kita makan tidak boleh dicerna sepenuhnya... Badan akan serap semua ke dalam sistem sebagai redikal bebas.

🍊 Bayangkan sisa yang tak perlu Di simpan lama, ia akan menyebabkan kerosakan berlaku pada usus kita seperti, sembelit, jangkitan dan ketumbuhan dalam usus.


Jom ajak kawan join ahli

https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=415822

http://www.wasap.my/60182203958/habibah

Fb Habibah Ibrahim


#pengedarshakleekl

#shakleemalaysia

#shaklee

#shakleemurah

#shakleehuluselangor 

#shakleekkb 

#shakleeselangor


No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...