Tuesday 16 May 2023

HELLO NEW YOU SET


Assalamualaikum semua, berjumpa lagi pada perkongsian kali ini moga apa yang kita amalkan akan mendatangkan hasil yang menberi manfaat dan keberkatan kepada hidup kita. 


Shaklee sentiasa prihatin dan peka kepada kesihatan, kesejahteraan serta keharmonian untuk semua, sentiasa ada promo vitamin kesukaan ramai. 

Promo Mei 2023 Set Hello New You dengan harga RP441. 25/ DN353. 00 :terdiri daripada

Cinch
Herb lax
Omega Guard
Lechitin 

Akan dapat Juga Secara PERCUMA

Keahlian 
Cinch 1
Postage
Shaker



CINCH SHAKE

Apa Itu Cinch Shake? Cinch Shake dari Shaklee ialah sejenis minuman rendah kalori (180 kcal sahaja) yang bertindak sebagai pengganti makanan (meal replacement). Ia memiliki protein yang lengkap dengan 20 multivitamin, kalsium, leucine dan serat. Terdapat tiga perisa Cinch iaitu Latte, Vanilla dan Chocolate.

Kebaikan minum Cinch
Pengalaman Saya mengambil Cinch waktu sahur rasa kenyang lebih lama dan rasa lebih bertenaga selepas tengahari kerana ia membakar lemak, bina otot dan memberikan energi kepada sel dan badan menjadi segar walaupun berpuasa. 

Makanan lengkap berkualiti tanpa rasa risau terlebih lemak, gula dan karbohidrat. Pilihan ramai dan diperlukan oleh semua mereka yang inginkan badan yang lebih sihat dan mendapatkan berat yang idea iaitu BMI antara 18 hingga 25. 

Apa yang lebih penting Cinch Shaklee dijamin selamat, berkesan dan semulajadi, minum Cinch perut rasa sangat selesa, rasa yang sedap dan tidak muak kerana tiada laktosa. 



OMEGA GUARD 

EPA, DHA, Omega 3

EPA   - 540mg
DHA  - 360mg
Omega 3  - 330mg

Kelebihan Minyak ikan kepada Kesihatan diakui oleh doktor perubatan.

 ia kaya dengan lemak Omega 3 yang bersifat anti keradangan & anti inflamasi, oleh itu ia membantu mengurangkan risiko penyakit jantung koronari 

 kajian terbaru menunjukkan minyak ikan membantu dalam mengawal masalah metabolik seperti obesiti, diabetes, metabolik sindrom dan hati berlemak

 Lemak veseral yang terdapat dikeliling organ penting seperti hati, jantung, usus dll mengganggu fungsi organ berkenaan, kajian menunjukkan lemak yang menimbun akan menghimpit dan menyempitkan saluran darah dan menyebabkan saluran darah menjadi tidak lancar. Omega 3 perlu untuk memecahkan lapisan lemak ini serta melancarkan perjalanan darah. 

 Omega 3 juga telah terbukti sangat penting membantu dalam masalah mental  seperti depressi (kemurungan) dan sesetengah jenis dementia (nyanyuk) kerana sifatnya sebagai anti keradangan 

 Pengambilan suplemen Omega 3 juga mempunyai kesan positif untuk penyakit kanser , penyakit auto immun dan masalah buah pinggang 

 Penggunaan Omega 3 adalah lebih utama sebagai strategi pencegahan penyakit walaupun ia juga penting kepada pesakit yang telah mengidap penyakit 

Amalkan selalu makan ikan dan makanan laut yang kaya dengan lemak Omega 3 di samping tambahan pengambilan suplemen Omega 3 setiap hari..InsyaAllah




HERB LAX

DETOX dengan Herb Lax seminggu 2 kali

 Walaupun kita membuang setiap hari tetapi dinding usus kita tidak dicuci menyebabkan penyerapan nutrisi terganggu: cth macam longkang rumah kita kalau tidak dicuci dinding longkang, ia boleh tersumbat dengan sisa sampah dan kotoran, aliran air akan tersumbat dan sgt sedikit begitulah juga macam usus kita jika tidak dinyahkan toksin. 

 Kita akan kerap alami sakit kepala dan badan berangin.. Bagaimana? Toksin yg hasil dari makanan yang kita makan tidak boleh dicerna sepenuhnya... Badan akan serap semua ke dalam sistem sebagai sisa yang perlu dibuang redikal bebas.
 Bayangkan sisa yang tak perlu Di simpan lama, ia akan menyebabkan kerosakan berlaku pada usus kita seperti, sembelit, jangkitan dan ketumbuhan dalam usus.
 Perut adalah rumah penyakit, jadi dengan detox kita boleh menghindari banyak jenis penyakit dan masalah ganguan kesihatan.   

Pembuangan air besar yang normal adalah setiap hari, makanan yang kita makan perlu Di proses diserap Dan sisanya mesti dibuang, Itulah satu sunnah kejadian manusia secara fitrah Allah kurniakan pada setiap insan.
Detox dengan Herb Lax, sumber daun senna dari 8 benua, bertindak lembut pada usus, penggunaan seminggu 2 kali menjamin kesihatan usus yang baik




LECHITIN 

Fungsi Lecithin Shaklee

Lecithin adalah ‘pengemulsi semulajadi‘ yang bertindak dengan cara melekat pada lemak dalam darah seterusnya mengapung dan mengelakkan dari lemak degil tersebut melekat pada dinding membran.

Lechitin slumber lemak penting, Lecithin tidak dapat dihasilkan oleh badan kita, maka kita perlu mengambil makanan yang kaya dengan lecithin. Sumber terbaik ialah Lecithin Shaklee.

Kandungan Lecithin Shaklee
Lecithin Shaklee mengandungi sumber semulajadi daripada kacang soya organik di mana setiap kapsul mengandungi 518mg lecithin soya termasuk 80mg kolina dan 48mg inositol.

Fungsi Kolina

Kolina penting dalam diet harian kerana fungsinya menyokong kesihatan otak, hati, kardiovaskular dan pembiakan.
Kolina adalah suatu komponen neuropenghantar acethylcholine yang terlibat dalam penghantaran mesej kepada otak dan sistem saraf.
Selain tugasnya menghapuskan lemak degil dan kolesterol dalam badan , Lecithin juga boleh membantu otak kita berfungsi dengan cerdas.

LECHITIN Untuk Kurus

Lecithin bertindak mengemulsi lemak atau memecahkan lemak. Ia berupaya membakar lemak dengan lebih cepat jika disertai dengan senaman yang sesuai. Pengambilan Lecithin mengikut kuantiti yang disyorkan membantu mempercepatkan pembakaran untuk mendapat kesan penurunan berat badan yang seimbang

Lecithin Untuk Masalah Kolesterol
Lecithin memecah dan mencairkan lemak terutamanya kolesterol , menurunkan kadar total kolesterol HDL dan meningkatkan kadar HDL ( kolesterol baik ) serta membantu mengawal paras triglycerides.
Lecithin juga mengurangkan lemak yang termendap di pembuluh darah dan juga mengurangkan kesan buruk akibat masalah kolesterol yang tinggi.

Untuk mengekalkan kesihatan yang optima kita perlu berterusan mengamalkan makanan sihat seperti set Hello New  You yang shaklee cadangkan. Bagi mandapatkan promo ini dan lain- penyelesaian masalah kesihatan boleh terus hubungi Saya Habibah melalui wasap link

0182203958 dan boleh terus ke

https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P805?sid=415822

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...