Tuesday 16 May 2023

OPEN HOUSE HARI RAYA


Bismillahirrahmanirrahim dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang

Syukur alhamdulillah kak Bib sudah selasai  menyantuni jiran dan rakan-rakan di jamuan Open house  Hari Raya pada 4.5.2023 yang lalu dengan sambutan yang sederhana.  Majlis seperti ini dapat mengeratkan silatulrahim antara sahabat2 dan jiran tetangga. 

Rata rata Jamuan rumah terbuka Hari Raya
meriah dengan makanan  yang sedap, tidak kurang juga makanan berlemak dan manis, Pilihan ditangan kita, makan pada kadar yang perlu sahaja, nafsu makan perlu dikawal waktu melihat makanan yang sedap dan kegemaran ramai, supaya tidak memudaratkan badan. 

Amalan berkunjung mengeratkan ukhuwah dan silatulrahim, kebanyakkan daripada kita setahun sekali atau dua kali sahaja dapat berkumpul dalam majlis Jamuan Hari Raya, 

Amalan memberi makan adalah Amalan yang disukai Rasulallah saw, seharusnya jemputan ke Majlis Rumah Terbuka perlu ada golongan yang kurangkan bernasib baik seperti anak yatim, fakir miskin dan asnaf, bukan hanya dikalangan kawan sahaja. 




Majlis Rumah terbuka ini telah menjadi trend masa sekarang memandangkan ramai suri rumah terdiri dari mereka yang bekerja dan bekerjaya, jadi pilihan satu masa untuk berkumpul dan mengeratkan silatulrahimrahim sambil makan makan adalah aktiviti yang praktikal. Jarang terjadi seperti zaman yang lampau dimana amalan kunjung mengunjung menjadi amalan biasa kecuali pada hari Raya pertama atau berkunjung ke rumah adik beradik sahaja. 



Antara amalan sihat yang boleh diikuti ambil semasa menghadiri majlis Rumah Terbuka adalah biasakan menambil terlebih dahulu 1 gelas Esp dan 4 biji Lechitin, Pilihan berada ditangan kita, mulakan dengan minuman air mineral dan buah buahan atau jika ada masalah angin dalam badan yang banyak sangatlah baik jika dimulakan dengan minuman air panas kosong. 

Tip menarik yang berkesan

Sebelum pergi ke majlis kenduri atau majlis rumah terbuka Hari Raya Saya ambil segelas CINCH atau ESP atau LIFE SHAKE dan LECHITIN untuk mengelak pengambilan karbohidrat yang berlebihan Kerana dengan  pengambilan Cinch, ESP dan life shake kita akan rasa sudah kenyang, biasanya kita akan lebih berhati hati untuk mengambil  makanan yang berlebihan. 

Selepas menghadiri majlis Jamuan atau majlis Hari terbuka kita perlu detox dengan VIVIX dan HERB LAX 




Shaklee sangat prihatin dan care tentang kesihatan yang optima, termasuk permakanan yang meningkatkan imun, anti oksida vitamin, pengurusan berat badan dan detox. 

Boleh hubungi terus saya Habibah 0182203958 
https://www.shaklee.com.my/products/promotion/00P805?sid=415822

 

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...