Tuesday 13 June 2023

TESTIMONI SHAKLEE SAYA

Pengalaman saya makan vitamin untuk bantuan kepada masalah ganguan kesihatan, sangat membantu menyelesaikan masalah resdung dan masalah sakit belakang, saya ambil FWP ditambah dengan Ostenutrix(kalsium) dan Omega. 



Selepas pengambilan vitamin selama 2 minggu saya rasa masalah resdung sudah berkurangan. Kalau sebelum makan vitamin sekali diserang resdung saya akan sakit keseluruhan kepala, bermula dihidung, tekak, mulut, gusi, mata dan telinga, perlu ambil antibiotic yang tetap baru resdung akan beransur berkurangan dan hilang, biasanya mengambil masa 5 hari antibiotic. 

Bezanya selepas pengambilan vitamin, resdung ada juga tetapi kekerapan diserang resdung agak jarang -jarang berlaku. Saya ambil vitamin vitamin ini sehingga sekarang, resdung hampir hilang dalam setahun hanya 2 atau 3 kali sahaja berbanding dahulu sebelum ambil vitamin, hampir setiap bulan di serang resdung yang teruk. 

Dalam masa yang sama saya perlu menghindarkan pengambilan bahan pengawet, bahan yang menyumbang kepada elegik seperti
ayam yang disuntik dan makanan laut tertentu. 

Saya juga mengalami sakit belakang yang agak teruk kerana faktor pekerjaan yang kurang bersenam dan setiap hari berulang balik ke tempat kerja sejauh 120 km ditambah pula dengan diet yang kurang kalsium, Selepas pengambilan Ostenutrix, Omega yang teratur, 4 bj Ostenutrix dan 2 biji Omega,. Sekarang tiada lagi masalah sakit belakang yang serius dan ia menjadi testimoni Shaklee saya.



Maksud hadis riwayat Bukhari.. Sesungguhnya kamu mempunyai tanggungjawab untuk menunaikan hak terhadap tubuh badan kamu. Iaitu kita bertanggungjawab menjaga hak tubuh badan, makan dari sumber yang halal lagi baik supaya daging yang tumbuh darinya menjadi badan kita baik dan sihat

Penjagaan kesihatan menyeluruh yang menjamin pencegahan yang optima. 

1. Penjagaan permakanan seharian termasuk makanan tambahan adalah 80 % dan bersenam 20% mempengaruhi tahap kesihatan kita. 

2. Permakanan untuk nencegah kerosakan sel, antioksida vitamin. 

3. Permakanan untuk kuatkan sistem imun - kuat daya tahan melawan penyakit. 

4. Permakanan untuk detox, membuang toksin dan redikal bebas. 

5. Permakanan pembentukan sel yang sihat dan tulang yang kuat. 

6. Kurangkan pengambilan gula, tepung gandum, beras putih dan lemak tepu. 




Saya makan semua vitamin shaklee untuk tunai kan hak tubuh badan supaya lebih sihat, cergas dan menghindari penyakit- penyakit serius. Alhamdulillah berkat usaha yang sedikit ini saya lebih sihat dan mentain sihat InsyaAllah. 

Kak Bib menyeru kepada sahabat-sahabat diluar sana, yakinlah dengan Shaklee kerana ianya selamat dan berkesan, tidak rugi kita membelanjakan sedikit rezeki yang kita dapat untuk kebaikan diri sendiri. Berdasarkan rekod Shaklee berkaitan produk dan prinsip Shaklee sendiri helping others. Shaklee sangat menjaga pengguna dan alam semulajadi. 

Boleh bubungi Habibah/Kak Bib Call dan Wasap
http://www.wasap.my/60182203958
Klik untuk join team kak bib-
https://www.shaklee.com.my/joinnow?sid=415822
#hidupsihat
#hijrahsihat
#maintainsihat

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...