Thursday 9 March 2023

PUASA MANTAP DENGAN SET PUASA SHAKLEE

                                               

   

Ramadhan bakal tiba tidak lama lagi dan ia juga merupakan bulan yang mana ramai dalam kalangan kita berimpian untuk menjalani ibadah berkualiti dengan sempurna dan lebih baik dari tahun-tahun sebelumnya. Bagi menjamin kesihatan yang baik dan optimum, berbagai ikhtiar dapat kita lakukan. Alasan seperti berpuasa memjejaskan kesihatan seperti menyebabkan gastrik dan sebagainya juga sering kita dengar. Apakah benar puasa itu berkaitan dengan gastrik?


GASTRIK

Penyakit ini lebih berkaitan dengan perut. Di dalam perut kita terdapat satu lapisan mukosa yang bertindak sebagai penghalang atau pelindung. Apabila kita makan, makanan tersebut akan melalui proses penghadaman. Dan gastrik ini berlaku apabila Asid Hidroklatik tidak proses penghadaman makanan tersebut. Ia antara asid yang kuat dan mampu menghakis dan mencederakan lapisan perut sekiranya terkena. Apabila lapisan mukosa tadi menipis, ia akan menyebabkan bengkak dan dinding perut akan luka dan akhirnya berlakulah gastrik.


Simptom seperti pedih dalam perut, cepat kenyang walaupun hanya makan dengan sedikit akibat kembung dan dipenuhi angin, loya, muntah, hilang selera makan, najis hitam dan berdarah perlu diambil serius dan mencari inisiatif untuk membantu masalah ini. 




Set Puasa Shaklee dapat membantu untuk mengurangkan masalah ini. Malah membantu untuk membekalkan tenaga sepanjang berpuasa walaupun sibuk dan aktif bekerja. 


1. ESP Shaklee mengandungi protein yang tinggi. Ia dapat membantu dalam sistem pencernaan untuk bekerja dengan lebih baik. Hal ini kerana sistem pencernaan kita mula bekerja apabila wujudnya unsur protein dalam perut kita. ESP ini boleh menggantikan susu dan ia mengandungi 9 amino asid yang diperlukan oleh badan kita. Ia juga bagus untuk membantu membina, memulihkan dan menggantikan sel-sel rosak kepada sel-sel baharu di lapisan mukosa perut yang rosak dan menipis akibat hakisan asid tadi.


2. Cinch Shake pula diformulasi dengan Luesine yang berperanan membakar lemak, membina otot, dan mengecilkan saiz badan. Ia menjadi gantian untuk makanan asas yang lengkap yang mengenyangkan dalam masa yang lebih lama berbanding pengambilan karbohidrat yang biasa. Ia sesuai diambil ketika sahur bagi menggantikan sajian biasa seperti nasi atau roti bagi membantu pengurusan berta badan yang lebih sesuai. 


3. Perfomance Drink pula merupakan sejenis minuman isotonik yang membantu untuk mengekalkan bendalir dalam badan pada tahap yang normal dan mengelakkan tubuh daripada terhidrat. 


Ketiga-tiga formulasi Shaklee ini membantu saya untuk kekal bertenaga setelah seharian berada di pejabat dan menguruskan aktiviti harian di rumah. Ia sangat sesuai diambil ketika berpuasa supaya bertahan lebih lama walaupun berpuasa. Saya juga telah memulakan pengambilan Cinch Shake juga pada waktu sahur sejak Ramadhan yang lalu. Saya dapat merasakan perbezaan yang ketara iaitu lebih bertenaga dan stamina yang dapat bertahan lebih lama sepanjang hari bekerja. 


#blogmegashaklee

#shakleethrive2023

#shakleethriumph2023



No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...