Sunday 26 March 2023

VITAMIN C BUKAN HANYA UNTUK CANTIK

 

 


 


KANDUNGAN VITAMIN C SUSTAINED RELEASE VITA-C PLUS

500mg(7.5 biji oren termasuk kulitnya) pembebasan vitamin C setiap 1 jam

Ujian klinikal menunjukkan pengambilan vitamin C 2 biji sehari selang masa 5jam, vitamin C mampu kekal dalam plasma darah selama 24 jam.

Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid – mampu meningkatkan keberkesanan vitamin c bagi melegakan inflamasi, mentang infeksi bakteria dan radikal bebas.



FUNGSI UTAMA VITAMIN C

Merangsang pembentukan Kolagen – merupakan sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan

Memperbaiki symptom pendarahan -kekurangan vitamin C boleh menyebabkan gusi berdarah, lebam pada kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

Meningkatkan system imun – membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan yang lebih baik. Membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengurang symptom flu dan demam.

Memerangi Kanser dan Radikal bebas penyebab kerosakan sel – vitamin C merupakan vitamin anti oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan Interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cell untuk melawan sel-sel kanserserta membuang kimia berbahaya dari tubuh dengan berkesan.

Mencantikkan kulit – pengambilan vitamin C setiap hari menjadikan kulit lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen yang menyebabkan jeragat.

Memperbaiki Insolmmia, kurang tekanan perasaan dan keresahan

Mengekalkan kolestrol sihat- mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, vitamin C mampu mengurangkan penyerapan LDL makrofaj sebanyak 93% kedalam darah, merokok, kencing manis dan Stress merupakan tiga faktor penyebab penyakit jantung kerana ketiga-tiganya menghakis vitamin C dari badan, ia menyokong kepada teori bahawa pengoksidaan memainkan peranan penting dalam perkembangan aterosklerosis.


 

Vitamin C merupakan antioksida vitamin yang larut air, bertindak dalam bahagian-bahagian sel yang berair.  manakala vitamin E merupakan vitamin antioksida larut lemak bertindak mengurangkan pengoksidaan dibahagian-bahagian sel yang berlemak. Oleh itu vitamin C merupakan pelengkap kepada mencegah kerosakan sel supaya memperolehi kesan yang maksimum.

Vitamin C juga menyumbangkan kepada kesihatan salur darah dan kelancaran peredaran darah

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...