Sunday 26 March 2023

DAPATKAN TENAGA MAKSIMA DENGAN B COMPLEK

 

 


Perbezaan B Complex Shaklee


Kandungan 8 jenis Vitamin B Shaklee
Saintis shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar ke boleh serapan yang tinggi dan berkualiti.

Asid folik yang semulajadi tidak mudah diserap oleh tubuh manusia dan hamper 99% asid forlik yang terdapat dalam pasaran adalah sintatik. B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B. termasuk 100% keperluan biotin dan folik asid, kesemua 8 komponen ini adalah perlu untuk mendapat keseimbangan dan kesan yang sempurna.

Vitamin B adalah vitamin larut air, sebarang lebihan tidak akan disimpan oleh badan sebaliknya akan disingkirkan melalui system pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting kita mengambil vitamin B Complex setiap hari.


๐Ÿ’—๐Ÿ’—Thiamin- B1, ๐Ÿ’˜๐Ÿ’˜Riboflavin- B2, ๐Ÿ’›๐Ÿ’›Niacin - B3
๐Ÿ’“๐Ÿ’“Pantotenik - B5
, ๐Ÿ’™๐Ÿ’™Vitamin B6, ๐Ÿ’œ๐Ÿ’œBiotin B7
๐Ÿ’š๐Ÿ’šForlic Asid B9
, ๐Ÿ’•๐Ÿ’•Vitamin B12



Fungsi utama:

  • Menukarkan makanan kepada tenaga, bantu penghadaman, menukarkan lemak karbohidrat dan Protien kepada tenaga yang diperlukan badan bagi mengatasi masalah keletihan serta kelesuan akibat kurang berehat atau kurang tidur

  • Melawan tekanan - memastikan kesihatan fungsi saraf, merendahkan kadar sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia.

  • Membantu tumbesaran - Menggalakkan tumbesaran yang normal dan sihat bagi bayi dan kanak-kanak.

  • Membantu pembinaan DNA serta sel baru dan mengurangkan risiko kecacatan otak dan tulang belakang.

  • Mengatasi masalah rambut cepat beruban dan rambut gugur - menjamin kesihatan kulit kepala dan rambut

  • Baik untuk mata - mengurangkan keletihan mata, mencegah katarak, Meningkatkan kualiti pernglihatan Dan meningkatkan daya fokus

  • Mencegah anaemia - membantu membentuk sel darah merah yang sihat dan antibody, merangsang sirkulasi darah dalam tubuh, merendahkan paras sisten untuk kesihatan kardiovaskular juga memberi keselesaan kepada saraf jantung.

 

 



Salah satu faktor penyebab kepada serangan jantung koronari adalah homosistena. Jurnal Perubatan New England melaporkan bahawa mereka yang mempunyai paras homosistena yang tinggi adalah 30 kali ganda lebih berkemungkinan mengalami masalah jantung koronari berbanding dengan mereka yang mempunyai paras homosistena yang normal. Fungsi B complex terutama sekali asid folik, B6 dan B12 boleh melindungi kita daripada peningkatan homosistena, tetapi amat menyedihkan kerana hamper 90% tidak mengambil vitamin ini – kadar normal B12 adalah 5-15mg dan B6 adalah 2mg sehari.

 

Vitamin B Complek juga berperanan meredakan senggugut(PMS), meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman terutamanya bagi mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.

 

Vitamin B Complex secara keseluruhannya sangat penting diambil oleh semua orang kerana sifat vitamin B adalah sangat rapuh dan mudah hilang, kebanyakkan kehilangan nutrient berlaku semasa pemprosesan makanan, B complek tidak memberikan tenaga tetapi ia diperlukan untuk melepaskan tenaga daripada makanan kita, untuk mengeluarkan tenaga daripada gula dan karbohidrat badan kita menjalani kitaran biokimia “melepaskan tenaga”. Ini merupakan Sembilan Langkah yang dikenali sebagai Krebs Cycle disini B complek memainkan peranan satu atau lebih kumpulan B akan terlibat bagi proses melepaskan tenaga, jika kurang kumpulan B yang terlibat akan terhasil keletihan dan paras tenaga yang rendah.


 

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment

COQ-TROL PLUS SHAKLEE TERBAIK

KEKAL AKTIF DAN BERTENAGA DENGAN COENZYME Q10, ANTIOKSIDA YANG MENYOKONG SEL UNTUK MENGHASILKAN TENAGA. Coenzyme Q10 adalah komponen yang pe...